סיפור הניצחון שלי



הי.
שמי נעמי וזה סיפור הניצחון שלי עם הפיסטולה. 
אני מספרת אותו כאן כדי לאפשר מידע  שכל כך קשה למצוא ברשת ובעיקר כדי להוות תקווה לכל מי שרוצה ובוחר להירפא מהמחלה הנוראית הזאת.  
חשוב לי לציין שכל מה שאספר כאן הוא מידע ומחקר אישי, לא למדתי רפואה וכל המידע כאן הוא מנסיון אישי בלבד ומתוך חוויה פרטית, כל המינוחים הרפואיים המופיעים כאן הם מתוך הבנתי ונכונים למקרה שלי. אינני ערבה לנכונותם לגבי מקרים אחרים . זהו הסיפור האישי שלי בלבד וכל החלטה אישית שנלקחת על בסיס סיפור זה אינה בתחום אחריותי

אתחיל לפי הסדר הכרונולוגי:

האבצס - ינואר 2017
הכל התחיל ביום חורפי, במהלך המקלחת חשתי בגוש שהרגיש ככדור פינג פונג בישבן. האזור הרגיש נפוח וכואב מאד. קבעתי תור בהול לפרוקטולוג מכיוון שפחדתי שמדובר בגידול... בבדיקה אצלו למדתי להכיר את השם החדש : אבצס. הרופא הסביר לי שמדובר בבלוטה מיקרוסקופית שנסתמת ( ולא ידוע כתוצאה ממה ) בחלק האחרון של מערכת העיכול, הקולון, זהו החלק שממנו מופרשת הצואה . עקב סתימה של הבלוטה נוצר כיס המתמלא במוגלה עקב הזיהום - זהו האבצס. הוא שלח אותי למיון דחוף תוך 24 שעות כדי לנקז אותו.
ניקוז אבצס רק נשמע הליך פשוט - למעשה זהו ניתוח בהרדמה מלאה במהלכו חותכים פתח דרך העור ובכך מאפשרים למוגלה לצאת החוצה. הניתוח כואב מאד וההחלמה ממנו אינה דבר של מה בכך. אבל עברתי אותו והחלמתי מהניתוח. בביקורת שנערכה לי 3 שבועות לאחריו נאמר לי שהכל בסדר. אף אחד לא הזהיר אותי שיש סיכוי שיתפתח מכאן משהו ולא נקבעה לי ביקורת נוספת. חזרתי אל ביתי בהרגשה כי הגרוע מאחורי ואני ממשיכה בחיי כרגיל. שום דבר לא הכין אותי לכל מה שקרה בהמשך....

גילוי הפיסטולה - יולי 2017
כחצי שנה לאחר מכן הבחנתי בשתי נקודות זעירות באזור הצלקת דרכן היתה הפרשה קלה של מוגלה והכאב באזור חודש. שבתי אל הפרוקטולוג שבישר לי שיש לי פיסטולה. " לכ 50 % מהאנשים שעברו ניקוז של אבצס מתגלה פיסטולה" הוא אמר וקבע לי תור לניתוח בעוד חודש. הפעם שאלתי שאלות שלא ממש קיבלתי עליהן תשובות והחלטתי שאני רוצה יותר לחקור ולהבין במה מדובר. קבעתי תור במרפאת מומחים באופן פרטי. זוהי אחת מהמרפאות הטובות ביותר שמצאתי והיא מורכבת ממיטב המומחים בתחום. הפרופסור האדיבה שקיבלה אותי שלחה אותי למיפוי mri על מנת לראות את מהלכה של הפיסטולה.
פיסטולה - זאת תעלה שנוצרת מהכיס-האבצס אל מחוץ לעור. למעשה המוגלה המצטברת בתוך האבצס מחפשת נתיב החוצה ויוצרת את הפיסטולה. בכך נוצר מעגל שטני שהתעלה למעשה כל הזמן מזדהמת ומתמלאת במוגלה ומתחזקת את התעלה הזאת.
מכאן החלה דרך מלווה בהרבה חוסר ודאות וחוסר בהירות לגבי ההמשך. " נתחיל בתהליך ונראה איך מתקדמים" היה מושג ששמעתי הרבה ונאלצתי לקבל."אבל מה האפשרויות שלי? מה יהיה הצעד הבא? האם יש לזה סוף?" שאלתי " צריך הרבה סבלנות".... היתה התשובה הקשה ששמעתי ולא הצלחתי להבין ממנה כלום. 
הmri גילה פיסטולה בצורת פרסה ובפי הרופאים נקראת פיסטולה מורכבת. זה אומר שלפיסטולה שלי היו שני פתחים בעור ( כמו שני נתיבים ) וההצעה של הפרופסור היתה ראשית להחדיר קודם כל נקז לתעלת הפיסטולה " ואחר כך נראה"...
הנקז למעשה מחליף את תעלת הפיסטולה ומנקז את המוגלה החוצה כך שתעלת הפיסטולה יכולה להתייבש ואז אפשר להמשיך ולנתח.
שוב ניתוח, הפעם פחות כואב אבל בהחלט לא נעים.... התעוררתי מהניתוח בהרדמה מלאה עם חוט בערך בעובי של אזיקון קטן ולמדתי לחיות איתו... הגעתי תכופות לביקורות אצל הפרופסור ובערך כחודש אחרי שוב התפתח אבצס. מסתבר שהנקז לא הוחדר לכל אורכה של הפיסטולה אלא רק לחצי ממנה, כך שהתפתחות של אבצס נוסף היתה צפויה ( רק ששוב לא ידעתי על כך). שוב מיון, שוב הניתוח הנורא של ניקוז האבצס, שוב הכאב הבלתי נסבל של ההתאוששות מניתוח אכזרי רק כחודש לאחר הקודם.
מעבר לבושה הנוראית שכל רופא ומתמחה רשאי להתבונן לי בחלק האינטימי כל כך של הגוף , הכאב בשלב זה הוא קשה מנשוא.
במהלך הזמן הזה כמובן איבדתי כל יכולת לעבוד, היה לי קשה לתפקד כאמא לשני ילדי הקטנים ושלא לדבר על קשרים אינטימיים... (אני גרושה) מיום ליום הרצון להמשיך ולחיות ירד, והעתיד נראה מאד עגום. מצאתי פחות ופחות סיבות להמשיך לחיות ופחות תשובות לשאלות הרפואיות שלי.
התוכנית היתה להתכונן לניתוח נוסף תוך חודש, במהלכו יוחדר נקז נוסף " ואז נראה"....

זה המקום לספר שיש מספר סוגי פיסטולות, בחלוקה גסה ומשמעותית ניתן לומר שהן נחלקות לפיסטולות המערבות שריר ולפיסטולות שאינן מערבות שריר. החלוקה מאד חשובה! למה?
הדרך היחידה לטפל בפיסטולה היא כירורגית. (לפי הבנתי) כלומר - יש להסיר את הריקמה המכילה את הפיסטולה ולאפשר לריקמה חדשה לצמוח במקומה. כלומר חייבת להיות התערבות כירורגית.
אם הפיסטולה אינה מערבת שריר הנכם ברי מזל ואפשר לבצע ניתוח אחד שנקרא - פיסטולומיה. זהו ניתוח יחסית פשוט שבו הפיסטולה מוסרת והגוף בונה את עצמו מחדש. אחוזי ההישנות נמוכים והחיים חוזרים למסלולם.
במקרה שהפיסטולה מערבת שריר - ולא משנה באיזה אופן, יש בעיה. למה?
כי למעשה אין אפשרות להסיר אותה. השרירים שאותן שדרכן הפיסטולה עוברת הם השרירים הטבעתיים ואי אפשר פשוט להסיר אותם... כלומר אפשר אבל זה אומר שתאבדו את השליטה על השרירים הללו כי לא יהיה לכם אותם ותהיו מחוברים לשקית ( סטומה) האוספת את הצואה או תהיו בחיתולים לשארית חייכם. ישנה גם אפשרות לחיות עם הנקזים לכל החיים ועוד כהנה וכהנה אפשרויות לא ממש אטרקטיביות אך שיכולות לשמור אתכם בחיים.

אני מצרפת כאן מספר טיפים שעזרו לי מאד במהלך ההתמודדות עם הפיסטולה והאבצס:

1. המנעות מעצירות: אכילת סיבים מרובים ושתיה של הרבה מים. יש תה שנקרא "לקסי תה" שאפשר להשיג בחנויות טבע, אכילת זרעי פשתן טחונים ( כשתי כפיות לפני השינה, ולשתות הרבה מים ), אבקת פסיליום  
(ערבוב של כפית או שתיים לפני השינה במים חמים ולשתות לפחות עוד כוס מים לאחר מכן).
2. אמבט ישיבה  - https://www.yasam.co.il/item_h.php?id=590 
לערבב במים החמים 2 כפות של מלח אנגלי ( נקרא גם מלח אפסום - יש בחנויות טבע)
שתי טיפות שמן אתרי עץ התה וחמש טיפות שמן אתרי לבנדר. לשבת עד שהמים מתקררים
3. שמן אורגנו - לחפש מסוג טהור ככל האפשר. למרוח על האיזור ולעסות פנימה וכן להוסיף 2 טיפות בבליעה יומית
4. ישיבה על כרית גלגל עם חור באמצע (כמו שיש לטחורים, אפשר למצוא ביד שרה או בחנויות לאורטופדיה)

המידע על קשאר - סוטרה
ואז... בדרך נס הגיע אלי טלפון של בחורה ישראלית שחזרה מהודו ונרפאה מפיסטולה דרך טיפול איורוודי מיוחד שנקרא "קשאר - סוטרה" ובאנגלית kshar sutra. לאשה האמיצה הזאת קוראים מיכל רייך והיא תספר פה בבלוג את סיפורה המופלא גם. דיברתי איתה ארוכות, והיא הסכימה לספר לי כל מה שידעה וציידה אותי במידע יקר מפז על אפשרות לריפוי.

כמה לינקים לקבוצות פייסבוק שמאד עזרו לי:
1.קבוצה סגורה לקשאר סוטרה - kshar sutra for fistulas
2. קבוצה סגורה לתמיכה בפיסטולה - fistula support group( colorectal)


מכיוון שהפיסטולה שלי ערבה את השריר הבנתי שזה הפתח שלי לריפוי אמיתי... ישבתי הרבה ימים ולילות על האינטרנט והגשתי בקשה לויזה להודו. כתבתי לרופא שטיפל בה והוא ענה שיוכל לרפא אותי. ההחלטה לעזוב כאן שני ילדים קטנים היתה מאד קשה, אך לעומת המשך החיים - הדרך היתה ברורה. אני נוסעת להודו ואחזור בריאה. אחזור לחיים, אחזור להיות אמא לילדי, אשה, אחזור להיות מי שאני ראויה להיות. 
תוך שבועיים קיבלתי את הויזה להודו. סיכמתי עם אחי שיבוא איתי לשלושה שבועות הראשונים ( הצפי היה 4 חודשים של טיפול) ומשם אסתדר בכוחות עצמי. 
אודות קשאר-סוטרה kshar-sutra :
קשאר-סוטרה הוא טיפול אשר קיים אלפי שנים בהודו. זהו טיפול איורוודי פולשני אשר במהלכו מוחדר חוט איורוודי מיוחד לתעלת הפיסטולה. לחוט הזה, המצופה בצמחי מרפא מיוחדים יש פעולה כפולה : ניקוי והפחתת המוגלה וצימצום של תעלת הפיסטולה עד להגעתה לפני השטח של העור ומתמוססת. בדרך זו לא נוצר חלל ריק המאפשר יצירה מחודשת של פיסטולה והריקמה מתחדשת ונבנית בצורה בריאה והדוקה מחדש, מה שמסביר את אחוזי ההישנות הנמוכים בטיפול הזה. החוט מוחלף אחת לשבוע בדרך כלל אך הטיפול משתנה ממטופל למטופל לפי החלטת הרופא המטפל. כרגע ידוע לי על שני רופאים אמינים בהודו המטפלים בשיטה זו:
ד"ר רמש בהט ( שבחרתי בו בתור הרופא שלי) המטפל בבנגלור - http://www.drrameshbhat.com/
ד"ר באפאט המטפל בפונה - http://www.omayurvedicclinic.com/
שני הרופאים שונים בדרכי הטיפול שלהם אך לשניהם ידע ונסיון רב וכן נסיון בעבודה עם מערביים ( שזה לא פחות חשוב...)
הטיפול של ד"ר בהט כולל ניתוח בתחילת התהליך והוא משלב ידע ברפואה המערבית וכן ידע ברפואה האיורוודית. הוא בעל תואר ברפואה מערבית, בכירורגיה ובאיורוודה ומרצה בכל העולם אודות שיטת הטיפול שלו. הוא אדם עם המון ידע ונסיון ובחרתי בו להיות הרופא שלי. הטיפול אצלו מלווה בטיפול תרופתי איורוודי ובכך מבטיח שיקום ואיזון של הגוף במהלך הטיפול. ידוע לי על מטופלים שנסעו גם לד"ר באפאט ונרפאו והאפשרות הזאת קיימת גם. כשלעצמי אני מרגישה ערך מוסף אדיר בבחירה שלי ברופא הזה בגלל אישיותו והטיפול התרופתי האיורוודי אצלו. אני מרגישה בריאה יותר מהרבה בחינות לאחר הטיפול אצלו (וכל זאת עם קשר ובלי קשר מהריפוי של הפיסטולה).

לינק לסרטון המסביר על קשאר-סוטרה:


המסע בהודו - טיפול הקשאר-סוטרה ומורה נבוכים לבנגלור -  נובמבר
שלושה שבועות ניקזתי את האבצס בעצמי, לאחר ישיבות באמבט הייתי לוחצת על האיזור על מנת לנקז את המוגלה כדי שלא תצטבר לאבצס. ופעם בשבוע בערך הייתי מגיעה לפרופסור שחתכה חתך קטן בכדי לעזור למוגלה לצאת רק כדי שאצליח לסחוב זמן עד לניתוח.
כך עליתי לטיסה. עם האמבט ישיבה, כרית גלגל ושמנים אתריים במזוודה. מתפללת שאחזיק מעמד כדי שאוכל להגיע לטיפול.
הרופא ראה אותי יום למחרת במרפאתו הפשוטה בבנגלור. פגשתי איש נעים ורגוע שיודע בדיוק מה הוא עושה. הוא בדק אותי ושלח אותי לבדיקת אולטאסאונד ובדיקות רגילות כהכנה לניתוח ( צילום חזה, בדיקות דם ואקג). 

מקווה שלא נבהלתם מהתמונות... לעיר בנגלור פנים רבות ובמהלך הטיפול מתאפשר לחיות את העיר ולגלות אותה. זה הזמן לציין שבטיפול הזה לא שוכבים במיטה ומחלימים כמו לאחר ניתוח בארץ. התחושה היא טובה, למרות שיש כאבים והתמודדויות עליהן אפרט בהמשך וההנחיה היא דווקא להסתובב הרבה מה שמאפשר לטייל בעיר, להנות ממזג האויר הנעים ולגלות את הקסם והמקצב שלה.

כמה מילים על בנגלור:
בנגלור ידועה כעמק הסיליקון של הודו. היא ממוקמת במדינת קרנטקה שבדרום הודו ונחשבת לעיר מאד מערבית. מזג האויר בה נעים, יציב ויבש רוב ימות השנה. זאת עיר מאד גדולה והיא מחולקת לאזורים שונים ולכל אזור אופיו המיוחד והשונה. הפערים בין אזור לאזור יכולים להיות מאד קיצוניים.למרות שאני נהיניתי מאד מלחוש את ההבדלים הללו ןאת היופי בו הם מתמזגים יחד. אוסיף בסוף לינקים שימושיים והמלצות לנוסעים. אני נהניתי מאד מהזמן שלי בעיר הרגועה הזו. מזגם של האנשים נעים וידידותי, כולם דוברים אנגלית, מאד קל להתמצא בה ולהגיע ממקום למקום ואפשר לטייל בה ולהנות ממה שיש לה להציע. יש בה מקומות מאד מערביים כגון בתי קפה וקניונים ולצידם מקדשים ופארקים , טיפולים שונים ומפנקים והכל במחירים מצחיקים. האוכל טעים וחריף אך תמיד אפשר לבקש מנה הגונה של יוגורט בצד האוכל ולבקש כמה שפחות חריף.... ניתן למצוא גם הרבה בתי קפה מערביים ומסעדות להפוגה מהחריף...
הנה כמה תמונות מהעיר:

את תוצאות הבדיקות קיבלתי מיידית ויש לציין שהן נעשו בדיוק ויעילות ראויים לציון בניגוד לאיך שזה מתבצע כאן בארץ.
חשוב לציין שאף על פי שהמקומות בהן מתבצעות הבדיקות עלולולים להרתיע מבחינה ויזואלית , האנשים המבצעים אותן הם מהמיומנים ביותר שפגשתי וסריקת האולטראסאונד היא המדוייקת ביותר הקיימת ועולה בדיוק שלה על כל סטנדרט מערבי... הסריקה הראתה את הנתיב המדוייק של הפיסטולה מה שתאם את דעתו של ד"ר בהט. הניתוח נקבע לעוד שבוע וחצי. זמן שאפשר לי להתחיל את הטיפול התרופתי האיורוודי ולהתרגל לעיר ולהתנהלות בה.

הניתוח ותחילת טיפול הקשאר-סוטרה - 13 לנובמבר 2017

לבית החולים הגענו אני ואחי בערב שלפני הניתוח. המקום מאד פשוט אך גם מאד נקי. אחי קיבל רשימת תרופות לקנות עבורי בבית המרקחת אשר ישמשו לניתוח למחרת. ניסיתי לישון אך הצלחתי רק לנוח... למחרת מוקדם בבוקר החלו ההכנות שכללו רחצה ( חשוב להביא מגבת משלכם, מי שתיה ואוכל - בית החולים לא מספק את אלה...), גילוח של האיזור ובדיקות כגון לחץ דם ודופק. פחדתי מאד אך ידעתי שאני בידיים טובות. אחות צעירה בשם שילפה ליוותה אותי עד הכניסה לחדר הניתוח. חדר הניתוח לא מפונפן כמו באסותא אך יכולתי לזהות בו את כל האלמנטים ההכרחיים והכלים היו מחוטאים וסטריליים.הרופא המרדים הזריק לי חומר הרדמה לעמוד השדרה (במינימום כאב ובעדינות רבה) וההרדמה החלקית פעלה בדיוק ובמהירות. הייתי נוכחת לכל אורך הניתוח שבמהלכו לא הרגשתי שום כאב! הכל התנהל במהירות ובמקצועיות רבה ולפני שמצמצתי כבר הייתי מחוץ לחדר חזרה בחדרי והאיזור חבוש. במהלך הניתוח הוכנס החוט האיורוודי והאזור שלא היה קרוב לשריר נוקה מהפיסטולה. מה שנותר הוא חתך די עמוק המראה את נתיב החוט. ההרדמה החלקית התפוגגה במהירות וכיוון שלא ישנתי גם לא היה צורך בהתעוררות... גם כשהתפוגגה ההרדמה לא חשתי בשום כאב להפתעתי...נשארנו בבית החולים עד לבוקר שלמחרת כאשר אני מרגישה מצויין, הולכת בכוחות עצמי וההנחיה היא להגיע בכל יום למרפאה לחבישה בשבוע הקרוב. במהלך השבוע הזה טיילנו מעט בעיר ונחתי הרבה אך כל יום לווה בפעילות. היו ימים עם כאבים באזור החתך וימים שהרגשתי מצויין. החלפת החבישה במרפאה עבורי היתה כואבת במיוחד אך מאד קצרה ונקודתית ולאחריה יכולתי לתפקד כרגיל. הרופא ראה אותי על בסיס יומיומי ובכל יום שינה את החומרים הספוגים בחבישה. היו חומרים מאד שורפים שלאחריהם נדרשה לי התאוששות של 20 דק בשכיבה ולאחריהן יכולתי לקום ולהמשיך. חשוב לי לציין כי התהליך אינו קל. הוא דורש דבקות במטרה ונחישות להירפא. היו לא מעט ימים של משבר... אך ההחלטה להבריא היתה חזקה יותר... היו ימים שהיה קשה לדמיין את הסוף. הכאב היומיומי, הנסיעות הארוכות למרפאה והשגרה של החלפת החבישות הכואבת נראתה אינסופית. למזלי אחי היה איתי, חברים ומשפחה ליוו אותי מקרוב ומרחוק. פגשתי אנשים נפלאים ומיוחדים במינם בבנגלור אשר ארחו אותי ותמכו בי בלב רחב. מתוך קבוצת הפייסבוק התגבשה קבוצה של עוד שלושה מטופלים מערביים : מוירה מארה"ב, אוון מארה"ב וסאני מאוסטרליה - כולנו מטופלים ע"י ד"ר בהט. נפגשנו לעיתים קרובות, דיברנו והיינו לקבוצת התמיכה שלנו במהלך הדרך הזו והתפתחה חברות יוצאת דופן בין כולנו. כל התמיכה הזו והקשר עם החברים והמשפחה בארץ הטעינו אותי בכוחות ובאומץ להמשיך ולהתמודד כל יום בידיעה שקו הסיום יגיע... כך חלפו שלושה שבועות. אחי חזר ארצה ואני הרגשתי בטוחה מספיק כדי להשאר בבנגלור ולהמשיך בטיפול. החוט שלי עדיין לא הוחלף והטיפול התרכז באיחוי החתך העמוק.
הנה כמה תמונות עם אחי והחברים מבנגלור:

כל התמונות האלה צולמו תוך כדי הטיפול כך שמאד קל להבחין שעל אף ההתמודדות עם הכאב היו גם הרבה רגעים יפים ומהנים ולא מדובר בסבל וחוסר אונים. 
לקחתי משככי כאבים קלים כדוגמת נורופן ואקמול על מנת להתמודד עם הכאב הנקודתי במרפאה ובתום שלושה שבועות הרופא החליף לי את החוט, לא חשתי בכאב חריג אלא בכמעין רעננות בלתי מוסברת שהתפשטה לכל אורך הגוף. יומיים לאחר מכן הודיע לי הרופא שהחוט נפל... נבהלתי אך מיד הרופא הרגיע אותי " זה סימן טוב" הוא הודיע לי בחיוך ולא הוסיף...

החלק האחרון של הטיפול - שלושת השבועות האחרונים
יום למחרת לתדהמתי הודיע לי הרופא שאני נקייה מהפיסטולה. ב 9.12.2017 שלושה ימים לאחר יום הולדתי הודיע לי הרופא שאני "fistula free" . החוט המיס את הפיסטולה והיא איננה עוד. הוא בישר לי שאני יכולה להקדים את כרטיס הטיסה שלי חזרה הביתה בחודשיים ושבסוף החודש אחזור הביתה בריאה וחופשיה. " את שנת 2018 תתחילי בבית מוקפת באנשים שאוהבים אותך" כך אמר לי. 
נותרו לי עוד שלושה שבועות של חבישות של החתך ובמהלכן הוא הצטמצם מאד. ההפרשות פסקו לחלוטין וכדורי האיורוודה שהמשכתי ליטול עזרו לי בחיזוק הגוף ותחושת התחדשות.
ההרגשה שאני מקבלת את חיי חזרה הלכה והתעצמה בהתרגשות.
את יתרת הזמן העברתי בהגעה יומיומית למרפאה והתמודדות עם החבישות , הצטיידות במתנות לילדים ולחברים ובטיפולים הנאתיים שונים ונהדרים שמצאתי בעיר ( טיפולי פנים, גוף, מסאז'ים) וכמובן זמן איכות עם חברי למסע שהתרגשו יחד איתי .

ב 28.12.2017 נפרדתי מהרופא והאחיות במרפאה מחוסרת מילים ועם דמעות בעיניים... איך אומרים תודה לאנשים שהחזירו לי את חיי, את השמחה, שהחזירו לילדים שלי את אמא שלהם?
המילה תודה הרגישה לי קטנה מידי... זכיתי במהלך הזמן הזה להבריא . ריפוי שפעל מתוך הפנים החוצה וכלל אותי בתוכו. זכיתי ואני מרגישה ברת מזל. ברת מזל לעבור את המסע המטלטל הזה ולהווכח בטוב בלתי נתפס שהורגש מכל כיוון אפשרי ובלתי אפשרי. זכיתי להכיר אנשים מופלאים ולהעריך את חיי עם כל מורכבותם. זכיתי בגיל 45 לעבור מסע שאפשר לי לבחור בחיים מחדש ולראות את עצמי . זכיתי להאמין בניסים ולעבור את כל הדרך מתוך החלטה שהם קיימים. תמיד האמנתי שיש קסם בעולם... כילדה, כנערה וגם כאשה... יש קסם אבל הוא לא מלווה בנצנצים ומוסיקה רומנטית ברקע... יש קסם וצריך לבחור ממש ממש חזק להאמין בו ולקחת אותו בשתי הידיים גם אם נדמה שהפחד מנצח...

אני מספרת את סיפורי כאן בתקווה שהוא יגיע לאנשים המתמודדים עם פיסטולה ומחפשים את הדרך לריפוי. אני מספרת את הסיפור שלי כדי לנתק את מעגל הבושה . אני מספרת את הסיפור שלי כדי לזכור ולהזכיר לעצמי ולכל מי שבוחר שיש דרך, היא רק לא תמיד קלה והיא לא תמיד צפויה. אני מספרת את הסיפור שלי ואני מקווה שהבלוג הזה יתמלא בעוד סיפורי הצלחה ויהווה מקור של מידע והשראה לכל מי שצריך ורוצה.
אני מספרת את הסיפור שלי ומקווה לשמוע את שלכם....

ואחרי התמונות אוסיף לינקים רלוונטיים ומידע נוסף בנוגע לבנגלור.
אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלי במייל 
yogev.noomi@gmail.com

באהבה
נעמי

התמונה הזו צולמה ב1.1.2018ממרפסת הבית שלי....


מידע ולינקים בנוגע לעיר בנגלור:

תקשורת:
עם הגעתכם לעיר רצוי להחליף לסים קארד מקומי... התהליך מעט מורכב אך אפשרי... סים ניתן לרכוש בסניף של airtel המקומי. עליכם להצטייד בשם של איש קשר מקומי ( אפשר לבקש מהרופא או מאנשי שירות במלון ), תמונת פספורט ודרכון.
סים מקומי מאפשר גישה חופשית יותר לאינטרנט ומקל מאד על התקשורת. במהלך ההחלפה וודאו כי הוואטסאפ נשאר על המספר הישראלי. כך תוכלו לנהל שיחות עם הקרובים לכם דרך הוואטסאפ הרגיל ולגלוש ולתקשר עם המקומיים דרך המספר ההודי שלכם.

תחבורה:
אפליקצית גוגל מפות (google maps) מאד נוחה להתמצאות בעיר. כל הנהגים משתמשים בה ויהיה לכם נוח לשמור מקומות מועדפים ולהגיע ממקום למקום בעזרתה.
ההתנהלות הקלה ביותר בעיר היא דרך אפליקצית אובר (uber) . הורידו את האפליקציה ולימדו להשתמש בה , היא מאד נוחה ופשוטה. מונית תגיע לאסוף אתכם ממקומכם המדוייק ותוריד אתכם בנקודה המבוקשת. משתרגישו יותר בנוח בעיר אפשר לעבור להתנהלות עם נהגי הריקשה בקלות. הם נוסעים לרוב רק באזור שלהם ולמרחקים קצרים אך הם מאד נוחים ולרוב דוברי אנגלית. אפשר גם להוריד את אפליקצית ola שעובדת בצורה זהה לאובר.

לינקים למקומות חשובים:


בדיקות להכנה לניתוח - 

בית החולים - 

בית המרקחת האיורוודי - (ליד החנות הזו) 

דואר - סניף ראשי : 


כסף:
מקומות רבים כמו בתי מלון ומסעדות מכבדים כרטיסי אשראי בין לאומיים. כמו כן בבנקטים רבים בעיר ניתן למשוך כסף דרך כרטיס אשראי בין לאומי. מומלץ בכל זאת להצטייד במזומנים מקומיים (רופי) . אפשר להחליף בשדה התעופה בנחיתה או יש עמדת החלפה במול אוריון מאד נוח ובעל שער טוב.
אוריון מול - 


לינה, אוכל ואזורי העיר השונים:
מכיוון שיש להגיע לפחות בהתחלה כל יום למרפאה חשוב למצוא מקום לינה קרןב ככל האפשר למרפאה אך עדיין שיעמוד בסטנדרטים מערביים. שיהיה אזור שקט ויאפשר מנוחה.
לי לא היה מספיק מידע כשנסעתי אך מומלץ ביותר לקחת דירה או חדר ב air b&b שנראה בסטנדרט טוב. כך יש לכם מטבח, מים מסוננים ואפשרות להרגיש ממש חלק מהחיים בעיר.הדירות בבנגלור בנויות כך שלכל חדר יש שירותים ומקלחת צמודים. כך שזה מאד מקל על מציאת חדר בדירה שבה יש לכם גם פרטיות מלאה... מומלץ לחפש באזור:
 indira nager 
mg road
ub city
orion mall

להלן כמה המלצות על מלונות בתקציב נוח:

מלון טריבו באזור malleshwaran - היתרון שלו הוא הקרבה למרפאה (כ20 דק נסיעה), החדרים נוחים וכן המקלחת והשירותים, הוא נקי ונוח. זה לא מלון פאר אך הסביבה נעימה, ומרכז הקניות mantri mall מאד קרוב ומאפשר הצטיידות בכל מה שצריך.
https://www.google.co.il/maps/place/Treebo+Grand+Premier+Suites/@12.9942072,77.5703353,17z/data=!3m1!4b1!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3bae162363ea9cf7:0xcdadb8d46b0d2fe7!8m2!3d12.994202!4d77.572524?hl=en

מרכז הקניות מאנטרי מול
https://www.google.co.il/maps/place/Mantri+Square+Mall/@12.9942072,77.5703353,17z/data=!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3bae1623009f12a1:0x964fc1d33fa26aad!8m2!3d12.9916301!4d77.5711718?hl=en

במהלך הטיפול מומלץ לאכול אוכל צמחוני. הודו מאפשרת מגוון מאד רחב של אוכל צמחוני טעים וכן פירות נפלאים. נסו ותטעמו גם פירות שאינם מוכרים ותופתעו. כמו כן מגוון הבננות עולה על כל דמיון ... הן טעימות ומגיעות בשלל גוונים ומינים


מקומות מומלצים באזור :



* יש באזור גם כמה מקדשים נחמדים ופארקים קטנים ונחמדים. 

מלון justa ואזור mg road:
מלון בוטיק נעים וידידותי במחיר נוח. החדרים יפים, נעימים ונקיים, מקלחת ושירותים נוחים ונעימים. צוות המלון ידידותי ומאד עוזר והמסעדה במלון טובה וטעימה. מעט יותר רחוק מהמרפאה ( כ 40 דק נסיעה) אך מפנק יותר לשהות בו. הוא שקט ומאד קרוב לרחוב אם ג'י הסואן. יש בכך יתרון וחיסרון..... מאד נוח מצד אחד להיות באזור יותר מרכזי של העיר, אפשרויות רבות יותר למסעדות קרובות והליכה ברגל ומצד שני בשעות מסויימות פקקי התנועה הם בלתי אפשריים... יתרון נוסף הוא הקרבה לאזור אינדירה נגר שהוא האזור הנעים והחביב ביותר בעיר ( לטעמי), זהו אזור צעיר אך לא צפוף, מלא במסעדות ובתי קפה מגניבים, חנויות צבעוניות והשיטוט נעים ומרווח.
https://www.google.co.il/maps/place/j%C3%BCSTa+Hotels+%26+Resorts/@12.9725699,77.6142551,17z/data=!3m1!4b1!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3bae16830ea2470f:0xd343c6551f973b26!8m2!3d12.9725647!4d77.6164438?hl=en



בקרבת המלון:
מרכז הקניות לידו . אל תפספסו את הסופרמרקט בקומה העליונה... הוא יקר אך איכותי וניתן לאכול בו מתוך מגוון עשיר של סגנונות והכל טרי ומוכן מיידית על המקום
https://www.google.co.il/maps/place/1+MG+-+Lido+Mall/@12.9725699,77.6142551,17z/data=!3m1!5s0x3bae169ca347c26d:0xa894488bbfedf10c!4m5!3m4!1s0x3bae111ebf51f343:0x985305151748cf30!8m2!3d12.9734222!4d77.6204681?hl=en

טיפולי גוף ופנים איורוודיים בספא earthen wellness . טיפולים מחומרים טבעיים בלבד. ממליצה
https://www.google.co.il/maps/place/Earthen+Wellness+Spa+%26+Ayurveda/@12.9725699,77.6142551,17z/data=!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x0:0xb657bbf829566958!8m2!3d12.9758882!4d77.6156871?hl=en

בית קפה מרציפן ממש בהמשך הרחוב מהספא. בעלת הבית מיוון . אשה מקסימה ותפריט נהדר
https://www.google.co.il/maps/place/Marzipan+Cafe+%26+Bakery/@12.9725699,77.6142551,17z/data=!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3bae169b4ce3dd19:0xefc8190f784fcce3!8m2!3d12.9749407!4d77.6194261?hl=en


פאב ומבשלת בירה בוייב טוב
https://www.google.co.il/maps/place/Arbor+Brewing+Company/@12.9725699,77.6142551,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae1681ac1dd657:0x901cdcb9823220c8!8m2!3d12.9701412!4d77.6109108?hl=en



אזור רחוב צ'רצ' church מלא בחנויות ובתי קפה וכיף להסתובב בו. כרגע גם עובדים על מדרחוב נטול תחבורה ברחוב כך שהוא נעים ביותר:

סלון הופ hop החביב מצויין בטיפולי שיער, פדיקור, מניקור
https://www.google.co.il/maps/place/HOP+Salon/@12.9740441,77.6083864,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae167d11ff31ed:0x9c413cf3d4f24a64!8m2!3d12.9746212!4d77.6069458?hl=en

חנות הספרים בלוסום - אפשר לבלות בה בקלות יום שלם...
https://www.google.co.il/maps/place/Blossom+Book+House/@12.9744622,77.6070131,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae167c4e3ede51:0x9df10ec023c57e26!8m2!3d12.975042!4d77.605093?hl=en

מסעדת brick oven פיצות ומאפים בטאבון לבנים
https://www.google.co.il/maps/place/Brik+Oven/@12.9744622,77.6070131,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae167db60c8faf:0xccbea34d8ecbdb62!8m2!3d12.9747297!4d77.6054169?hl=en


אזור אינדירה נגר:
מסעדת fatty bao אסיאתית מעולה
https://www.google.co.il/maps/place/The+Fatty+Bao/@12.9707821,77.6422681,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae16a9d8462d9f:0x380971d8bf0df28f!8m2!3d12.9705117!4d77.6452672?hl=en



מסעדת red fork עם ישיבה בחוץ. ממש קסם של מקום בעיקר לשעות הבוקר והיום
https://www.google.co.il/maps/place/Red+Fork/@12.9707821,77.6422681,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae16a83d28a09b:0xbe7b7e67884af6a4!8m2!3d12.9704529!4d77.6427647?hl=en 

מסעדה ויאטנמית מעולה phobidden fruit
https://www.google.co.il/maps/place/Phobidden+Fruit+Vietnamese+Kitchen/@12.9707821,77.6422681,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae16a79ac22f77:0xef3290710970162!8m2!3d12.969957!4d77.639491?hl=en 

 החנות הצבעונית והמעוצבת chumbak (למה לא באתי עם מכולה?...)
https://www.google.co.il/maps/place/Chumbak+Store/@12.9778705,77.6422037,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae16a57dec7163:0xa19b693aa44ba85!8m2!3d12.9781648!4d77.6421062?hl=en



לידה יש חנות למוצרי הימלאיה המעולים - כל מוצר שתבחרו יהיה מעולה ותצטערו שלא קניתם שניים...
https://www.google.co.il/maps/place/Himalaya/@12.978301,77.6357593,17z/data=!4m12!1m6!3m5!1s0x3bae16af8383e619:0x5f048315b29db650!2sHimalaya!8m2!3d12.978301!4d77.637948!3m4!1s0x3bae16af8383e619:0x5f048315b29db650!8m2!3d12.978301!4d77.637948?hl=en

עוד חנות מתוקה the wishing chair
https://www.google.co.il/maps/place/The+Wishing+Chair/@12.978301,77.6357593,17z/data=!4m12!1m6!3m5!1s0x3bae16af8383e619:0x5f048315b29db650!2sHimalaya!8m2!3d12.978301!4d77.637948!3m4!1s0x3bae16a5136746a1:0xb9aa70cc018af99b!8m2!3d12.9789802!4d77.6406612?hl=en

טיפול באור ומיכל ציפה 1000 petals . לא ניסיתי אבל רשמתי לי לפעם הבאה...
https://www.google.co.il/maps/place/1000+Petals/@12.9774855,77.6415314,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae16ae2cd15fbf:0xd2a7fbb029f7ae51!8m2!3d12.9803047!4d77.6451083?hl=en

מרכז ליוגה ובית קפה . yogi sthaan . לא הגעתי לזה אבל נראה חמוד מאד
https://www.google.co.il/maps/place/YOGI-STHAAN/@12.9774855,77.6415314,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae16bb3a6d4d75:0xe8ba050e1253c86b!8m2!3d12.9811032!4d77.6383719?hl=en


אזור  UB city:
https://www.google.co.il/maps/place/UB+City/@12.9715893,77.5942182,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae16775069abf7:0xe138768bb2a0df8a!8m2!3d12.9715893!4d77.5960587?hl=en



הקניון הכי יקר בעיר. אך בקומה האחרונה על הגג יש שלל מסעדות יקרות אך לחלוטין ברות השגה. העיצוב כמו המנות מרשים, נעים וטעים. מומלץ. אני מאד אהבתי את מסעדת שירו האסיאתית אך יש רבות וטובות נוספות
https://www.google.co.il/maps/place/Shiro/@12.9715893,77.5942182,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae1679e3c9def3:0xb7eba084e2ebbcc0!8m2!3d12.9719232!4d77.5965422?hl=en


חנות מקסימה ובית קפה good earth 
https://www.google.co.il/maps/place/Good+Earth/@12.9715893,77.5942182,17z/data=!3m1!5s0x3bae16775b3b1d3d:0x5ce03bb2785b2a10!4m5!3m4!1s0x3bae1677be76cef7:0xfb48d19a6a869f2a!8m2!3d12.971652!4d77.5978913?hl=en

מסעדת smoke house deli. המסעדה האהובה עלי בעיר
https://www.google.co.il/maps/place/Smoke+House+Deli/@12.9700315,77.6002371,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae1679bd7f7427:0x57623466784c6320!8m2!3d12.9715468!4d77.5984988?hl=en


לידה ממש בצמוד יש חנות תה מקסימה

מלונות יקרים לבעלי אמצעים:

מלון taj west end הוא אחד המלונות היקרים והנעימים ביותר בעיר. הקומפלקס של המלון טובל בגן בוטני יפהיפה והשהות בו נעימה וחוויתית
https://www.google.co.il/maps/place/Taj+West+End,+Bengaluru/@12.984321,77.5823385,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x3bae1614ae4e21cb:0x43e3a50b3b1a3d3b!8m2!3d12.984321!4d77.5845272?hl=en



מלון shangrila היוקרתי הוא מלון אשר רבים מבעלי העסקים מישראל מתארחים בו והוא מומלץ מאד הן מבחינת כל האפשרויות שבו והן מבחינת מיקומו
https://www.google.co.il/maps/place/Shangri-La+Hotel/@12.9893053,77.5885719,16.25z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae160d16f18803:0x93e9c670e6e9c7e6!8m2!3d12.9918706!4d77.5882924?hl=en

בקרבת המלון יש את קפה dolci החמוד
https://www.google.co.il/maps/place/Dolci+Desserts/@12.9844878,77.5954646,16.25z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae1668f2dec3f7:0x6555d5dac4ac1bce!8m2!3d12.9864134!4d77.5949121?hl=en



אזור ה orion mall :
כבר הזכרתי כאן את האוריון מול בהקשר של החלפת כסף. אך לאזור הזה יש הרבה משמעות מכיוון שהוא מאד קרוב למרפאה ולכן אפשר להגיע אליו בדרך לשם או בחזרה, הוא מאד נעים כי יש לו פנים וחוץ המאפשרים שהייה נעימה ובית קולנוע עם סרטים באנגלית :)... החנויות מגוונות ונעימות ובתי הקפה והמסעדות גם. בסופי שבוע מתקיימים ברחבה החיצונית שלו שווקים נחמדים .
מומלץ לנסות את מנת הסיזלר sizler הצמחונית כפי שמופיעה בתמונה למטה והמסעדה האיטלקית בקומת הכניסה
https://www.google.co.il/maps/place/Orion+Mall/@13.0107901,77.5526975,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x3bae1629af0c075f:0x3c984ebd22cd5d54!8m2!3d13.0107901!4d77.5548862?hl=en 



ממש ברחוב מתחת לאוריון מול יש את ה big bazar . חנות של 5 קומות מלאה בכל טוב ובמחירים מצחיקים.
https://www.google.co.il/maps/place/Big+Bazaar/@13.0096967,77.5530455,17.75z/data=!4m12!1m6!3m5!1s0x3bae1629af0c075f:0x3c984ebd22cd5d54!2sOrion+Mall!8m2!3d13.0107901!4d77.5548862!3m4!1s0x3bae3d9ab808cf7d:0x85379aaefed2284c!8m2!3d13.0122567!4d77.5532949?hl=en

עוד באיזור - high ultra lounge
https://www.google.co.il/maps/place/High+Ultra+Lounge/@13.0096967,77.5530455,17z/data=!4m12!1m6!3m5!1s0x3bae1629af0c075f:0x3c984ebd22cd5d54!2sOrion+Mall!8m2!3d13.0107901!4d77.5548862!3m4!1s0x3bae3d8ad892ab01:0xe338eeb360b7bd6!8m2!3d13.0125168!4d77.5560529?hl=en

המלצות נוספות מרחבי העיר השונים:
בית הקפה plated שהזכיר לי משהו מתל אביב
https://www.google.co.il/maps/place/Plated/@13.0278915,77.5711051,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x3bae17db53376663:0x4407eb2bbd2d711b!8m2!3d13.0278915!4d77.5732938?hl=en



ממש לידו new bell rd הוא רחוב מלא בחנויות מכל הסוגים.

בדיקת עיניים ומשקפיים איכותיות ובזול אפשר לעשות כאן
https://www.google.co.il/maps/place/Eye+World+Opticians/@13.0294153,77.5685862,17z/data=!4m12!1m6!3m5!1s0x3bae17dc8ba4fd2b:0xcf8d612af98e9329!2sEye+World+Opticians!8m2!3d13.0294153!4d77.5707749!3m4!1s0x3bae17dc8ba4fd2b:0xcf8d612af98e9329!8m2!3d13.0294153!4d77.5707749?hl=en


חנות יפה ובית קפה cinnamon
https://www.google.co.il/maps/place/Cinnamon/@12.9815605,77.6104338,17z/data=!3m1!4b1!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3bae16799507c811:0xa775e24c31a77de4!8m2!3d12.9815605!4d77.6126225?hl=en



מלון ומסעדות יקרים מאד אך חווייתיים leela palace
https://www.google.co.il/maps/place/The+Leela+Palace+Bengaluru/@12.959945,77.6481842,17z/data=!4m12!1m6!3m5!1s0x3bae14067cca9bdd:0x111bbe37cc24e71a!2sThe+Leela+Palace+Bengaluru!8m2!3d12.9607295!4d77.6483373!3m4!1s0x3bae14067cca9bdd:0x111bbe37cc24e71a!8m2!3d12.9607295!4d77.6483373?hl=en


מסעדת orchard הצמחונית. מטבח מקומי אך מאד איכותי ומיוחד
https://www.google.co.il/maps/place/The+Orchard+Vegetarian+Indian+Restaurant/@13.004777,77.5789043,17z/data=!3m1!4b1!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3bae163693451ba7:0x5b36e8e2251c01b3!8m2!3d13.004777!4d77.581093?hl=en



מבשלת בירה ומסעדה סופר מגניבה אך קצת רחוקה druid garden
https://www.google.co.il/maps/place/The+Druid+Garden/@13.063613,77.5890853,17z/data=!3m1!4b1!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3bae182404cfeaa7:0x6a11c3a7760b1cab!8m2!3d13.063613!4d77.591274?hl=en

מקדשים :



אני מאד אוהבת לבקר במקדשים. הצבעוניות, השקט והקדושה המתלווה למקומות מרתקים אותי ואני מאד נהנית מהם. בנגלור מציעה מקדשים גדולים וגם קטנים ונחבאים. מומלץ לחפש לכם ולמצוא את אלה האהובים עליכם. הנה כמה דוגמאות:

מקדש השיווה
https://www.google.co.il/maps/place/Shiva+Temple/@12.9665143,77.6548645,17z/data=!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3bae13ff6d829f01:0x1dcac9ca4397a982!8m2!3d12.9665143!4d77.6548645?hl=en




מקדשים קטנים הפזורים ברחבי העיר:





פארקים:

קובון פארק cubbon park
https://www.google.co.il/maps/place/Cubbon+Park/@12.9801684,77.5938959,16.25z/data=!4m12!1m6!3m5!1s0x3bae1665797f4675:0x45c6a24670828e7e!2sCubbon+Park!8m2!3d12.981095!4d77.59686!3m4!1s0x3bae1673e7d0672f:0xc62ca5a6e943dfb8!8m2!3d12.9763469!4d77.5929286?hl=en

הפארק הגדול והיפה ביותר בעיר





פארק הבריכות sankey tank
https://www.google.co.il/maps/place/Sankey+Tank/@13.0100001,77.5735738,18z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x3bae1632951450cd:0x6bf89f0c5ee10a26!8m2!3d13.0092983!4d77.5741212?hl=en



שווקים וסיורים בעיר:
ניתן להדעדכן דרך אפליקציות שונות ולהצטרף לטיולים וסיורים בעיר.
הנה כמה דוגמאות משווקים צבעוניים:



ארמונות ואתרי תיירות:

יש מספר כאלה בעיר וניתן למצוא אותם בקלות.באופן אישי אני לא ממש חובבת אתרי תיירות כך שאין לי מספיק דוגמאות...


מחוץ לעיר:

מרכז art of living 
מרכז למדיטציה ויוגה. אפשר להצטרף לקורס בסוף השבוע או ליותר ארוך. במקום יש גם מסעדה מצויינת בשם panchakarma
במקום יש גם בית חולים איורוודי בו ניתן לקבל טיפולים שונים וניקויים. מיכל רייך שהתה כאן ותרחיב את הדיבור על המקום. אני נהיניתי מביקור של יום אחד... מכיוון שהטיפול שלי הסתיים מוקדם מהצפוי
https://www.google.co.il/maps/place/The+Art+Of+Living+International+Center/@12.8235863,77.5142197,15.5z/data=!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3bae40fde3a7f9ef:0x258d07b2ae60a7f9!8m2!3d12.8290443!4d77.5114739?hl=en

גבעות ננדי nandi hills
טיול של יום מחוץ לעיר. אפשר לשכור נהג ליום שלם או לקחת טיול דרך אחת החברות
https://www.google.co.il/maps/place/Nandi+Hills,+Karnataka,+India/@13.3829107,77.6602621,15z/data=!3m1!4b1!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3bb1e445ebfcea17:0x1639f72959196608!8m2!3d13.370154!4d77.6834551?hl=en

מרכז ליוגה ומדיטציה pyramid vally
https://www.google.co.il/maps/place/Pyramid+Valley+International/@12.6932959,77.4995513,15.25z/data=!4m5!3m4!1s0x3bae4335e07a77a9:0x5eaabb7ba3bc75d3!8m2!3d12.6970415!4d77.4945438?hl=en

שמורת טבע - bandipur
טיול של כמה ימים
https://www.google.co.il/maps/place/Bandipur+National+Park/@11.7585013,76.4432015,17z/data=!3m1!4b1!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3ba8aaa8dde6363b:0x120624bbcf55937b!8m2!3d11.7584961!4d76.4453902?hl=en

המלצה על מקום לינה: המקום של dhole
https://www.google.co.il/maps/place/Dhole's+Den/@11.640069,76.6696429,17z/data=!3m1!4b1!4m9!1m3!11m2!2s1MjrrpI6B6yjmJOFWgz9LdTkF-YE!3e1!3m4!1s0x3ba8b1bc6a5cf2b3:0xf7de2845eb6bd709!8m2!3d11.6400638!4d76.6718316?hl=en



זהו
הנחתי כאן את כל הידוע לי בתקווה שיהיה לעזר לאלה הרוצים להירפא. 
מלא ליבי תודה על המסע הזה.
אני מסיימת בתמונת הגלולה האדומה שאני עדיין נוטלת. היא מסמלת עבורי את זכות הבחירה ומסתרי המציאות. שנבחר בכל יום בדרכים המובילות אותנו לעבר חוף מבטחים.
נעמי







ליצירת קשר ניתן לפנות אלי במייל ואשמח לעזור
yogev.noomi@gmail.com












תגובות

  1. ויויאנה אוהבת אותך מאד :)16 בינואר 2018 בשעה 10:16

    וואווו נעמיל'ה איזה מסע עברת! רפואה שלמה וחיים שמחים. מתגעגעת... נשיקות

    השבמחק
  2. התרגשתי לקרוא ולחוות דרך המילים שלך את מה שעבר עלייך. תודה על השיתוף והפתיחות ועל כל המידע יקר הערך, כתוב נפלא וברור, ומעורר תקווה למי שזקוק. והתמונות נפלאות :))

    השבמחק
  3. וואו נעמי, קראתי הכל.
    א. את אמיצה ואלופה.
    ב. כל הכבוד על הבלוג הזה, הוא מתנה שלא תסולא בפז עבור אנשים שזקוקים לטיפול הזה.
    ג. עריית בנגלור צריכה לתת לך אות הוקרה על הפירוט הנרחב שלך לכל האטרקציות המקומיות.
    ד. אני אוהבת אותך.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה איילת יקרה! אני בעד כל הסעיפים ואוהבת אותך גם :) נשיקות

      מחק
  4. קראתי הכל, את כותבת נפלא. את מהווה השראה גם למי שאינו סובל מפיסטולה 😍

    השבמחק
  5. נעמי, אהובה, לביאה, כל הכבוד שביקשת יותר טוב מהפתרונות שהציעו לך בארץ.
    כתבת נהדר על כל המסע, זה נותן השראה.
    תמשיכי לחיות ולצלם ולכתוב.
    בריאות ומשפחה.

    השבמחק
  6. נעמי יקרה,
    בדיוק שחשבתי שנשבר לי מהפייסבוק המלוקק הזה שכולם מספרים כמה הכל טוב להם בחיים, באת עם הבלוג הזה שהיה קריאה תענוגיסטית עם דמעות בעיניים.
    את מעוררת השראה אבל ממש! אני מעביר סדנאות מוטיבציה בבתי ספר ואשמח אם תרצי לבוא לביקור ולספר את הסיפור שלך, לדעתי הרצאה מול רופאים ישראליים זו גם חובה.
    לגבי הבושה ואי הנעימות שאת מציינת גם בפוסט וגם בבלוג, מהעיניים שלי בכל אופן הקטעים הקליניים בסיפור שלך נשמעים לי כמו תיאור יבש של מצב רפואי, מצב שלא שונה מדלקת ריאות או כל מחלה אחרת. אני כותב את זה כי לדעתי אין שום סיבה לבושה, חוסר נוחות או מבוכה.
    אה עוד משהו אחד: את צלמת בחסד!
    מחכה כבר להזמין אותך לכוס בירה מאובקת וקרה בפלאיה. חיבוק ענק

    השבמחק
  7. תודה ליאור יקר! אשמח להצטרף לביקור בבית הספר ולספר לילדים את הסיפור שלי. מבחינת הרופאים אני מסכימה איתך ומקווה שיהיה רצון לשמוע על האפשרות הזו. אם יש לך לינק שדרכו אפשר להגיע לרופאים כאלה אשמח לשמוע... כרגע אני חושבת שאין להם רצון באמת לשמוע על כך... חיבוק

    השבמחק
  8. נעמי יקרה, שיתפת ידע יקר וחשוב בנדיבות, רהיטות והקסם הייחודי שלך. זה לא מובן מאליו ומרגש. שמחה שמצאת את המסלול להחלמה ולצמיחה. מאחלת לך להמשיך בו 💖

    השבמחק
  9. וואו נעמי ... הגעתי לכאן במקרה ולצערי באיחור של כמה שנים טובות... קראתי בשקיקה כל מילה ואפשר לומר שתארת במדויק את אשר אני חוויתי עם ..האבסס..ניתוח.. פיסטולה... עוד ניתוח.. חוט ״סיטון״.. שלא לדבר על הבושה המלווה אותך... רק שמכאן את המשכת עם סיפור גבורה ..לחלוטין.. וניצחון...! ואת בהחלט צריכה להיות גאה במה שעשית... ואילו הסיפור שלי רק התדרדר והגיע לכריתה ולשקית ..
    כמו שכתבת מקווה שהניסיון והמידע שיתפת יעזור לאחרים כל הכבוד לך לך השיתוף .. כל טוב! ובריאות כמובן
    אביחי

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אביחי, תודה רבה. הצטערתי לשמוע... :( אני חושבת שהיה לי מזל גדול.... מה שקרה לך קורה לרבים...אני מקווה שיחד נוכל לעזור להפיץ את האפשרות הזאת שעדיין קיימת ולעזור לאנשים להשיב לעצמם את הבריאות גם אם זו דרך אחרת מהמקובל, אני מזמינה אותך בחום להפיץ את הידע ולשבור את מעגל הבושה...כל אחד שחוזר בריא (ובינתיים עוד ועוד נוסעים ונרפאים) זה אושר בל יתואר. חיבוק גדול

      מחק
  10. הי האם הוא עוזר גם בפיסטולות מורכבות שמערבות סוגרים וגם מגיעות עד לשפתיים של הנרתיק?

    השבמחק
  11. שלום לכולם, אני כאן כדי לחלוק עדות קטנה. שמי שירה אליהו, אני בת 40, התחתנתי בגיל 31, יש לי רק ילד אחד וחייתי באושר ועושר. אחרי שנה של נישואים בעלי הפך להיות כל כך מוזר ואני לא ממש מבינה מה קורה, הוא עמוס מהבית לאישה אחרת, אני כל כך אוהבת אותו שאני לא חולמת לאבד אותו, אני מנסה כמיטב יכולתי לוודא שלי הבעל חוזר אליי, אבל הכל בלי עזרה, בוכה ובוכה מבקש עזרה, דיברתי על זה עם המשפחה שלו אבל לא קיבלתי תשובה. אז חברתי הטובה אנה ג'והנסון הבטיחה לעזור לי. היא סיפרה לי על אדם בשם ד"ר אלאבה, אמרה לי שהוא איש גדול מאוד וגבר אמיתי שאפשר לסמוך עליו ואין לו שום קשר לבעיות אהבה שהוא לא יכול לפתור והיא סיפרה לי איך הוא עזר לאינספור אנשים בבנייה מחדש של מערכת היחסים שלהם. הייתי ממש משוכנע, יצרתי קשר במהירות עם כתובת הדוא"ל שלו, dralaba3000@gmail.com או ה-WhatsApp / viber שלו עם המספר הזה +1(425) 477-2744. אני מסביר לו את כל הבעיות שלי, הוא אמר לי שאני לא צריך לדאוג שכל הבעיות שלי ייפתרו מיד. הוא אמר לי מה לעשות כדי להחזיר את בעלי, ואמרתי את זה, הוא אמר שאחרי 3 ימים בעלי יחזור ויתחיל להתחנן, וזה באמת קרה כמו שהוא אמר, מאוד הופתעתי, זה כל כך מדהים. התהילה של מערכת היחסים שלנו עם אלוהים קרובה מאוד עכשיו ושנינו חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה. אם נתקלתם בבעיה דומה, פנו אליו מיד ופתרו את הבעיה אחת ולתמיד. אני גם עד חי

    השבמחק
  12. נעמי את מרגשת עד,דמעות ומדהימה.תודה על כתיבתך היפה ומכל הלב, תודה על האומץ שבחשיפה, תודה על המידע כולו ותודה על התמונות היפות.

    השבמחק
  13. נעמי את מרגשת עד דמעות.תודה על האומץ, השיתוף, ההכוונה והעיצות הנפלאות, תודה על אומץ ליבך, יושרך והאור שאת מפיצה סביב.פשוט מרגש!!! המשיכי בדרך זו ומאחלת לך ולכולנו המון בריאות ואושר.❤️

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סיפור הניצחון של איתן

סיפור הניצחון של שרון